Tänään sattu jotain aika jännää. Olin ihan normisti, istuin mun sägyllä ja surffailin netissä, kunnes Denia huutaa olohuoneesta "MAMI! Esta temblando" (niin että maanjäristys). Sillee puolipaniikissa. Mä hetkeksi jäin vaan paikalleni jumittmaan sillee "häh, en tunne mitään". Sit pari sekunttia ja se rupes jo tuntumaan. Päässä rupes pyörimään ja sillee tavallaan pyörrytti. Kaikki tuntu keinuvan edestakasin. Mun avoinna ollut ovikin heilu edestakasin. Se oli aika jännä tunne. Jonkun about tunnin päästä siitä tuli uutisista, että Alajuelan provinssissa oli jyrissyt. Sieltä on tänne suhteellisen pitkä matka (joku 150km noin abouttiarallaa, joka on CRn mittakaavassa pitkä matka). Ja täälläkin järisi.

Mä asun siis Cañasissa, jonka osoitin punaisella nuolella. Maanjäristyksen see.. "keskus" (en nyt muista mikä sille olis virallinen termi) mut tosiaan oli jossain tossa ympyrän alueella. Voimakkuuttahan tällä oli "vain" vaatimattomat 6.2. Uutisissa haastateltiin ihmisiä, joilta oli romahtanut koti ja kaikki. Niille ei jäänyt mitään. Hostäiti sanokin just että tästä lähtien pitää nukkua rintsikat päällä - että on sitten valmiina pikaiseen ulostautumiseen talosta jos yöllä sattuu järisemään. Vitsi toki, mut kyllä tollanen pistää ajattelemaan.

Just tossa pari päivää sitten näin lentävän torakan ja se melkein lensi mua päin. Juoksin ulos autotallista (kun tosiaan istuin autotalli/pyykinpesupaikka/takapiha- yhdistelmässä) naapureiden luo, jotka istui autotallin oven ulkopuolella. Tärisin ihan sikana ja kysyin niiltä että osaako torakat lentää. Ne oli silleen et joo, ja se että torakat lentää, niin meinaa sitä että kohta järisee. Aika jännää.