Okeiokei, mulla on syyni siihen, miks en oo kirjottanu pitkaan aikaan. Tostanoinvaan melkein vierahti kaks viikkoa, vaikka aluks jaksoin kirjottaa ihan melkein joka paiva. Tai on mulla montakin syyta, yks niista on se, etten enaa paase koulussa nettiin. Ja koulun jalkeen ei oo aikaa kun raahaudun sinne salille jaaaaaa.. hm, joten paasen nettiin enaa viikonloppuisin. Aika ahterista sekin. Tavallaan ihan hyva, niin en oo koko aikaa yhteyksissa Suomeen - kuitenkin tarkotuksena on mun luoda _taalla_ uus elama. Elama, johon ei valttamatta kuulu Suomi enaa niin vahvasti. Enpa edes halua yrittaa _puhua_ suomea. Voi tehda tiukkaa kun tuun takasin. Aitin kanssa kun yks paiva juttelin, niin ei meinannu onnistua niin millaan. Johtuu ehka suurimmaks osaks kuitenkin siita, etta ajattelen espanjaks. Joka ei sinallaan ole huono juttu.

Okei jos vaikka infoan sitten perheenvaihdosta. Eli siis, puhuin eilen hostmaman kanssa ja se sano etta torstaina oli jutellu mun aluepaallikon kanssa ja ne oli jutellu siita mun perheenvaihdosta. Hostmama oli ihana, kun se sano etta ei oo mitenkaan vihanen tai mitaan siita et haluun vaihtaa, et se kylla ymmartaa ihan hyvin (vaikkakin se luulee, etta haluun vaihtaa vaan siks et tylsistyn tuolla). Se sano et jos mulla ikina on ongelmia, tai jos haluun muutenvaan kysella etta mita kuuluu, niin voin aina soittaa sille. Tai jos haluun tulla kaymaan, niin siella on aika mulle sanky valmiina. Oli aika ihana. Mutta tosiaan mun aluepaallikko sano, etta on helpompi loytaa perheita tuolta rannikolta (provinssista nimelta Guanacaste), jossa muuten sattuu olemaan kaikki kauneimmat rannat, et sielta se varmaan rupee ettimaan. En pistais yhtaan pahakseni, jos sinne paatyisin. Siella vaan on noin miljoona kertaa kuumempaa kun taalla. Ja ma kun luulin, etta taalla on kuuma. Ja nyt on kuitenkin viel talvi. Mut kuitenkin ei haittais. Aluepaallikko sano et ens viikon aikana se hankkii mulle sen perheen. Johan rupes tapahtumaan. Mun aluevalvoja ei nimittain tehny yhtaan mitaan asian eteen.

Guanacastesta puheenollen, mun koulussa on yks toinen vaihtari saksasta ja ollaan sen kanssa aika laheisia kavereita. No se oli kanssa vaihtamassa perhetta ja sekin joutui odottelemaan varmaan jonkun kuukauden, etta sais uuden perheen. Ei sillee mitaan, niin makin oon tehnyt (paitsi etta kauemmin), mut kokko juttu olikin se, etta sen hostmama suuttu sille, kun se halus vaihtaa perhetta. Hostmama ei puhunu sille eika mitaan. En sit tiia. Ja sit hostmama sano sille vissiin viime keskiviikkona etta lauantaihin mennessa sen pitaa muuttaa pois. Noh, en sit tiia mita siel oli tapahtunu. Mut sit torstaina Imken (sen tyton nimi tosiaan on Imke) aluepaallikko soitti sille kouluun, asia oli kuulemma niin kiireinen, ja sano et Imken pitaa seuraavana paivana lahtea Guanacasteen. Vitsi mika shokki se varmaan oli. Tai siis kun Imkella ei ollu mitaan havaintoa, mita tulee tapahtumaan. Ja sen kaikki kaverit on taalla ja Guanacaste on kuitenkin aika kaukana. Tai ei se oo niin kaukana, mut sielta ei kuitenkaan ihan tostanoinvaan tulla tanne. Huh. Ja sit kuulin yhesta vaihtarista, joka lahetettiin kotiin sen takia, koska sen hostisa raiskas sen. Tytto oli monen viikon ajan soittanu InterCulturalle (paikallinen EF) joka paiva ja sanonu et haluu pois, et ei uskalla olla siin perhees enaa. Kunnes sitten yks kaunis paiva hostisa huumas ja raiskas sen. Joten tytto lahetettiin takasin Norjaan, vaikka olis halunnut jaada. Tytto meinas haastaa jarjeston oikeuteen sen takia, joten mun aluevalvoja lahti Norjaan selvittamaan sita asiaa. Sen takia mun perheenvaihdos ei oo mennyt mihinkaan suuntaan. Etta kivakiva juttu.

Ja kauhia toi Kauhajokijuttu. Oli tosi outoa kuulla siita hostmamalta. No mut anyway, juteltiin siis kahvipoydassa siita. Siina oli hostmama, hostsisko ja mina. Olin tosi jarkyttyny enka tienny mita ajatella. Puhuttiin sit siita ja jotenkin puhe kaantyi Hitleriin. Ja sit hostsisko tarayttaa kysymyksen: "Kuka on Hitler?" Vooooooooi etta en tienny, pitaisko mun itkea vai nauraa. Olin ehka viela enemman jarkyttyny tosta kysymyksesta kun koko Kauhajoki- jutusta. Kysyin silta, etta kysyyko se tota ihan tosissaan, vai oliko se vitsi. Se siihen vaan etta meille opetetaan Euroopan historiaan vasta kymppiluokalla, et en voi tietaa. Olin sillee et joo, ihan oikeesti, kylla toi silti pitais tietaa. Muutkin sen ikaset taalla tietaa (tosin sen sain tietaa vasta jalkeenpain). No sit selitin sille, etta kuka oli Hitler ja painotin sita, etta se tosiaan tappo/tapatti MILJOONIA ihmisia uskonnon takia. Ja mita taa vastaa siihen "Ai, no ei mua kiinnosta, en asu siella". Oikeesti melkein suututti :D Miten joku voi olla noin valinpitamaton. Ja sit puhuttiin Napoleonista ja taa neropatti kysyy "Joko Napoleon kuoli?". Voi tsiisus. Joku vois antaa tolle aseen, josko se vaikka vahingossa ampuis ittensa. No okei, ei ollu hyva idea. Ei siinakaan mitaan, jos se ei tieda, kuka oli Hitler. Mut se vastaus et joo, ei mua kiinnosta. Oikeesti pistaa vihaks :D Arsyttavaa tollanen.

Mut joo, ehka nyt lopetan tan vuodatuksen. Kaikki hyvin, oon elossa ja uutta perhetta odotellessa. Toivottavasti seuraavan kerran kirjottelen uuden perheen luota.