Huomenna pitaisi olla lahdossa koulun jalkeen San Joseseen. Ja siella sitten ollaan yota jossain majatalossa. Costa Rica Backpackers vai mika se nimi oli. Joku tollanen. Siella sitten ollaan yota ja lauantaina alotetaan matka. Kuudelta aamulla lahtee bussi ja siita seuraakin sitten ilmeisesti muutaman tunnin matkustus kohti rannikkoa. Tortuguero sijaitsee siis Limonin provinssissa, Karibianmeren 1860296.jpg

puoleisella rannikolla. Pitaa vaan tanaan kayda ostamasa hyttysmyrkkya ja pitaa kayda ottamassa kopio mun passista. Ja muutenkin pitaa pakata. Koska huomenna heti koulun jalkeen mun pitaa menna yhelle toiselle vaihtarille ja ilmeisesti mun pitaa ottaa kaikki kamat kouluun mukaan. Aika jannaa. Tortuguerossa kuulemma suihkuista tulee jopa lamminta vetta, joka siis on tosiaan jo aika luksusta. Taalla useimmissa huusholleissa ei tosiaan tule lamminta vetta suihkuista. Tai no, valilla tulee. Mut se on sellasta hailakanlamminta - yleensa viileeta. Ja Tortuguerossa kuulemma se vesi on tosiaan KUUMAA. Se on ehka yks niista jutuista, mita odotan kaikista eniten. Ja sita et paasee ottaan aurinkoa (josta tulikin mieleeni, etta pitaa pakata se aurinkorasva) ja paasee pois ton perheen luota. Mita nopeemmin, sen parempi. Vaikkakin tassa viimepaivina ollaan tultu paljon paremmin juttuun.

Juttelin tanaan sen mun luokkakaverin kanssa, joka sano etta ne voi alkaa hostperheeks. Ne on kuulemma maalaamassa mun huonetta uudestaan. Olin ihan et "ai etta mita?" ei niiden nyt olis niin kamalasti tarvinnut nahda vaivaa. No mutta ihan kiva.

Vitsi, mulla on aina joku miljoona juttua mielessa et mista meinaan kirjottaa tanne, mut sit kun istun koneen aareen niin unohdan ne. Pitaa ruveta kantamaan jotain muistivihkoa ja kirjottamaan niita juttuja sinne ylos.

Varmaan viikonlopun jalkeen viimeistaan yritan kirjotella vahan pidempaan. Matkasta ja kaikesta, lisaan varmaan uusia kuviakin sitten. Ja silloin ehka on sitten saatu tota perhejuttuakin vahan vietya eteenpain.